TFT patch 12.5 - opis zmian w Teamfight Tactics

Na serwery TFT wszedł właśnie patch 12.5, który osłabił i wzmocnił wiele jednostek.

TFT opis patcha 12 5
fot. Riot Games

Deweloperzy gry zapowiedzieli, że patch 12.5 będzie aktywny przez cztery tygodnie, a nie dwa, jak miało to miejsce do tej pory. Zmiany wzmocniły między innymi Ochroniarzy i Zaklinaczy, a osłabiły Chemtechowców i Stróży Prawa.



Jednostki takie jak Braum, Ashe, Morgana czy Brand zostały odpowiednio ulepszone, aby jeszcze bardziej zbalansować rozgrywkę. Z kolei bohaterowie tacy jak Jarvan IV, Alistar, Vi czy Malzahar doczekał się nerfów, które zdecydowanie ograniczą ich siłę rażenia.

Księga Cech:

  • Brak dopasowanych Emblematów: 0-4 aktywne cechy ⇒ 0-5 aktywnych cech
  • Jeden dopasowany Emblemat: 5-6 aktywnych cech ⇒ 6-7 aktywnych cech
  • Dwa dopasowane Emblematy: 7-8 aktywnych cech ⇒ 8-9 aktywnych cech
  • Trzy dopasowane Emblematy: 9-10 aktywnych cech ⇒ 10-11 aktywnych cech
  • Cztery dopasowane Emblematy: 11+ aktywnych cech ⇒ 12+ aktywnych cech

Ulepszenia:

  • Dodatkowa moc umiejętności Maga Bitewnego I/II/III: 30/45/60 pkt. ⇒ 25/35/50 pkt.
  • Jedność Chemtechowców: Srebrna ⇒ Złota
  • Wstrząsające Uderzenia: Srebrna ⇒ Złota
  • Czas odnowienia Wstrząsających Uderzeń: 7 sek. ⇒ 6 sek.
  • Zdrowie Implantów Cybernetycznych III: 450 pkt. ⇒ 350 pkt.
  • Dezintegrator I/II/III: 2/3/4% ⇒ 1,5/2,5/4%
  • Premia do obrażeń od ataku, mocy umiejętności, pancerza i odporności na magię Podwójnych Kłopotów I/II/III: 35/45/60 pkt. ⇒ 30/40/50 pkt.
  • Obrażenia Ładunku Elektrycznego I/II/III: 90/135/180 pkt. ⇒ 60/100/160 pkt.
  • Liczba bohaterów 4. kategorii Osiemdziesięciu: 3 pola ⇒ 4 pola
  • Przewidywanie Przyszłości II, Złote Jajo, Świetliste Relikty — czas trwania Porywistości (Świetlistego Zefira) i Wygnania: 10 sek. ⇒ 8 sek.
  • Złote Jajo, Świetliste Relikty — maksymalne obrażenia od podpalenia Świetlistej Peleryny (Świetlistej Słonecznej Peleryny): 120% ⇒ 90% w ciągu 30 sek.
  • Obrażenia od zaklęć Echa Luden I/II/III: 135/200/275 pkt. ⇒ 100/150/200 pkt.
  • NOWOŚĆ — Przybij Piątkę (Pryzmatyczne): Zdobywasz 5 losowych bohaterów 5. kategorii.
  • Przybij Piątkę (Pryzmatyczne) może pojawić się wyłącznie jako trzecie ulepszenie.
  • Zbrojownia Przenośnej Kuźni — moc umiejętności Paradoksu Zhonyi: 45 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Zbrojownia Przenośnej Kuźni — pancerz i odporność na magię Paradoksu Zhonyi: 35 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Zbrojownia Przenośnej Kuźni — czas trwania niewrażliwości Paradoksu Zhonyi: 2,5 sek. ⇒ 3 sek.
  • Drugi Oddech III: USUNIĘTO
  • Dodatkowe zdrowie Potrójnej Siły: 233/333/433 pkt. ⇒ 133/233/333 pkt.
  • Potrójna Siła może być oferowana tylko, gdy masz dwie lub więcej jednostek 3. kategorii.
  • Zdrowie klona Leśnej Błyskotki: 250 pkt. ⇒ 300 pkt.



Cechy:

  • Początkowa tarcza ochroniarzy: 150/350/700/1200 pkt. ⇒ 200/400/800/2000 pkt.
  • Wzmocnienie leczenia i tarcz zaklinaczy: 25/40/60/100% ⇒ 25/45/70/100%
  • Odporność na magię zaklinaczy: 20/35/50/75 pkt. ⇒ 25/45/70/100 pkt.
  • Czas trwania ogłuszenia stróżów prawa: 4 sek. ⇒ 3 sek.
  • Tarcza hexpertów: 100/150/300/600 pkt. ⇒ 120/170/340/600 pkt.
  • MODYFIKACJA — Hextechowy Smok innowatorów: Ryk smoka nie zapewnia już 75% szansy na trafienie krytyczne. Teraz jednostki wzmocnione rykiem zawsze będą trafiać krytycznie, jeśli są w stanie (zaklęcia wciąż wymagają Brylantowej Rękawicy / Brylantowego Lotosu).
  • Zwiększenie obrażeń trafienia krytycznego Elektryzującego Ryku Hextechowego Smoka innowatorów: 10% ⇒ 25%
  • Obrażenia błyskawicy Hextechowego Smoka innowatorów: 500 pkt. ⇒ 600 pkt.

Jednostki: 1. kategoria:

  • Obrażenia podstawowe Spalenia Branda: 120/160/210 pkt. ⇒ 135/175/235 pkt.
  • Dodatkowe obrażenia Spalenia Branda: 150/225/300 pkt. ⇒ 165/225/300 pkt.
  • Prędkość ataku Jarvana IV: 0,65 jedn. ⇒ 0,6 jedn.
  • Osłabienie początkowej many Jarvana IV: 60/100 pkt. ⇒ 50/100 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Niewymownej Grozy Nocturne’a: 2/2,5/3,5 sek. ⇒ 2/2,5/3 sek.
  • Obrażenia Niewymownej Grozy Nocturne’a: 200/300/400 pkt. ⇒ 190/300/450 pkt.
  • Niewymowna Groza Nocturne’a teraz poprawnie skaluje się z mocą umiejętności.
  • Procentowe skalowanie obrażeń od ataku Przebijającego Bełtu Twitcha: 125/135/150% ⇒ 125/130/140%
  • Obrażenia podstawowe Przebijającego Bełtu Twitcha: 25/50/75 pkt. ⇒ 30/50/70 pkt.

Jednostki: 2. kategoria:

  • Liczba strzał w Salwie Ashe: 6/7/8 ⇒ 8/8/8
  • Zasięg Salwy Ashe: zasięg Ashe ⇒ zasięg Ashe + 1 pole
  • PRZERÓBKA — obrażenia podstawowe zaklęcia Rek’Sai: Nie skalują się już z mocą umiejętności.
  • Pancerz i odporność na magię Rek’Sai: 40 pkt. ⇒ 45 pkt.
  • Kradzież pancerza i odporności na magię Rek’Sai (usunięte): 10% ⇒ 0%
  • Leczenie Rek’Sai: 150/250/400 pkt. (brak skalowania z mocą umiejętności) ⇒ 150/200/350 pkt. (skalowanie z mocą umiejętności)
  • NOWOŚĆ — Rek’Sai: Jeśli Rek’Sai ugryzła swój cel już wcześniej, zamiast tego leczy się o 250/350/500 (skaluje się z mocą umiejętności) pkt. zdrowia.



Jednostki: 3. kategoria:

  • Osłabienie początkowej many Ekko: 80/120 pkt. ⇒ 60/120 pkt.
  • Gnar: Zwiększony zasięg głazu Mega-Gnara o 1 pole.
  • Obrażenia Bezwzględnego Pościgu Luciana: 175/275/300 pkt. ⇒ 185/295/315 pkt.
  • Zdrowie Luciana: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Pancerz i odporność na magię Luciana: 25 pkt. ⇒ 30 pkt.
  • Obrażenia Złowieszczych Wizji Malzahara: 625/875/1050 pkt. ⇒ 600/825/950 pkt.
  • Skalowanie obrażeń od ataku Przebijającej Ciemności Senny: 160% ⇒ 150%
  • Obrażenia Przebijającej Ciemności Senny: 80/125/200 pkt. ⇒ 80/120/180 pkt.

Jednostki: 4. kategoria:

  • Wzmocnienie początkowej many Ahri: 0/50 pkt. ⇒ 30/50 pkt.
  • Kąt między torami lotu sąsiadujących kul Ahri: 20° ⇒ 10°
  • Obrażenia Zmiażdżenia Alistara: 200/350/1200 pkt. ⇒ 150/250/1000 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Niszczyciela Skarbca Brauma: 1,75/2,25/8 sek. ⇒ 2/2,75/8 sek.
  • Zasięg Dravena: 3 pola ⇒ 4 pola
  • Draven — NOWOŚĆ: Ma wrodzone 25% przebicia pancerza.
  • Premia do przebicia pancerza VIP-a Dravena: 50% ⇒ 25%
  • Skalowanie obrażeń od ataku Wirujących Toporów Dravena: 150/160/400% ⇒ 170/180/400%
  • Obrażenia podstawowe Wirujących Toporów Dravena: 150/200/500 pkt. ⇒ 120/150/400 pkt.
  • Obrażenia Toksycznej Fali Renaty: 45/70/240 pkt. ⇒ 40/65/220 pkt.
  • Prędkość ataku Sivir: 0,7 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Obrażenia Miażdżycielki z Piltover Vi: 150/225/450 pkt. ⇒ 125/200/450 pkt.
  • Obrażenia przy trzecim użyciu Miażdżycielki z Piltover Vi: 300/400/900 pkt. ⇒ 250/350/900 pkt.

Jednostki: 5. kategoria:

  • Maksymalne skalowanie zdrowia Kolosalnego Wejścia Galio: 5% ⇒ 6%
  • Prędkość ataku Kai’Sy: 1,1 jedn. ⇒ 1,2 jedn.
  • Obrażenia Pożarcia Tahma Kencha zadawane celom odpornym na kontrolę tłumu: 35% ⇒ 50%
  • Obrażenia od ataku Zeri: 80 pkt. ⇒ 85 pkt.

Przedmioty:

  • Dodatkowe zmniejszenie obrażeń trafienia krytycznego Kamizelki Cierniowej: 100% ⇒ 75%
  • Obrażenia od odbicia Kamizelki Cierniowej: 60/80/120 pkt. ⇒ 75/100/150 pkt.

0 Komentarze

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz (0)

Nowsza Starsza